PEMARKAHAN
| ||
1
|
TUGASAN 1
| |
2
|
TUGASAN 2
| |
3
|
E FORUM
| |
JUMLAH
|
KBK3073
KANAK-KANAK BERKEPERLUAN KHAS
TAJUK TUGASAN
Tugasan 1:
Huraikan etiologi, definisi, punca-punca kecacatan, ciri-ciri perkembangan fizikal, kognitif dan sosial serta langkah pencegahan bagi salah satu kategori kanak-kanak berkeperluan khas berikut:
a. Terencat Akal
b. Bermasalah Pendengaran
c. Autisme
d. Bermasalah Penglihatan
e. Disleksia
f. Palsi Cerebral
g. Hiperaktif
h. Sindrom Down
i. Spina Bifida
j. Epilepsi (sawan)
k. Masalah Emosi dan Tingkah laku
l. Pintar Cerdas
|
KUMPULAN
Group KK01(A112PJJ)
DISEDIAKAN OLEH
NAMA
|
NO. ID
|
NO. TELEFON
|
JURAYAH @ JANE BOTOHONG
|
D20102042506
|
017-8015973
|
NAMA TUTOR E-LEARNING: DR. MD NASIR BIN MASRAN
TARIKH SERAH : 3 HB MEI 2012
ISI KANDUNGAN
Autisme
|
Halaman
| ||
1.0
|
Pengenalan
| ||
2.0
|
Definisi autisme
| ||
3.0
|
Pengidap Autisme
| ||
4.0
|
Punca-punca menghidap autisme
| ||
4.1
|
Teori Psikososial
| ||
4.2
|
Teori Biologi
| ||
4.3
|
Faktor genetik
| ||
4.4
|
Faktor perinatal
| ||
4.5
|
Model neuroanatomi
| ||
4.6
|
Hipotesis neurokemistri
| ||
4.7
|
Teori Imunologi
| ||
4.8
|
Infeksi Virus
| ||
5.0
|
Ciri-ciri Perkembangan Fizikal Kanak-kanak autisme
| ||
5.1
|
Pemeriksaan
| ||
5.2
|
Keadaan fizikal
| ||
6.0
|
Ciri-ciri Perkembangan sosial
| ||
6.1
|
Aktiviti dan minat yang terbatas
| ||
6.2
|
Aktiviti dan minat yang terbatas
| ||
6.3
|
Gangguan perilaku motor
| ||
6.4
|
Respon abnormal terhadap perangsangan deria
| ||
6.5
|
Gangguan tidur dan makan
| ||
6.6
|
Gangguan mood
| ||
6.7
|
Perilaku yang membahayakan diri sendiri dan agresif
| ||
7.0
|
Langkah-langkah pencegahan
| ||
7.1
|
Pendekatan pembelajaran
| ||
7.2
|
Terapi perilaku
| ||
7.3
|
Psikoterapi
| ||
7.4
|
Terapi ubat-ubatan
| ||
8.0
|
Penutup
| ||
BIBLIOGRAFI / RUJUKAN
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan