Rabu, 2 Mei 2012

BUTIR DIRI




PEMARKAHAN
1. TUGASAN 1

2.
TUGASAN 2


3.
FORUM


JUMLAH





KBK 3073: MURID-MURID BERKEPERLUAN KHAS

TAJUK TUGASAN 1 dan 2

Tugasan 1:
Huraikan etiologi, definisi, punca-punca kecacatan, ciri-ciri perkembangan fizikal, kognitif dan sosial serta langkah pencegahan bagi salah satu kategori kanak-kanak berkeperluan khas berikut:
a. Terencat Akal
b. Bermasalah Pendengaran
c. Autisme
d. Bermasalah Penglihatan
e. Disleksia
f. Palsi Cerebral
g. Hiperaktif
h. Sindrom Down
i. Spina Bifida
j. Epilepsi (sawan)
k. Masalah Emosi dan Tingkah laku
l. Pintar Cerdas
Tugasan 2:
Pendidikan Khas di Malaysia terdiri daripada; (a) Kanak-kanak Bermasalah Pembelajaran (KKBP) yang terdiri daripada pelbagai kategori seperti Sindrom Down, Perkembangan Lewat, Autisme, Hiperaktif, Palsi Cerebral, Epilepsi, Masalah Emosi dan Masalah Pertuturan,(b) Kanak-kanak Bermasalah Penglihatan dan (c) Kanak-kanak Bermasalah Pendengaran. Berdasarkan pemerhatian dan pembacaan anda pilih DUA (2) kategori kanak-kanak
berkeperluan khas dan huraikan aspek-aspek berikut:
(a) Jenis keperluan khas (kecacatan) utama kes yang diperhatikan
(b) Masalah-masalah sampingan.
(c) Pakar-pakar yang perlu dilibatkan
Pelan tindakan bagaimana anda akan membantu mendidik kanak-kanak berkeperluan berkenaan


KUMPULAN
Group KK01(A112PJJ)

DISEDIAKAN OLEH
NAMA
NO. ID
NO. TELEFON
JURAYAH @ JANE BOTOHONG
D20102042506

EMAIL :



NAMA TUTOR E-LEARNING: DR. MD NASIR BIN MASRAN


TARIKH SERAH: 2 HB MEI 2012










Tiada ulasan:

Catat Ulasan